SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sıkça kullanılan dü kavram. Fakat bu dü kavram konuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online düzenışbilgiş firmaları ve internetten satış fail e-ticaret siteleri karınin nazik olan bu dü kavram, yeni kitlelere ulaşabilmek ve pazarda öne çıkabilmek yerine önemlidir. Her dü kavram da web sitelerinin arama motorlarındaki görünürlüğünü fazlalıkrmaya yardımcı olur, ama aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu ovamızda dakika dakika birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı biraz elan harishava ve bu arada inceleyelim.
SEM: Taharri Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) ya da Türkçe olarak Taharri Motoru Pazarlaması, markaların arama motorları üzerinde elan görünür ve elan ulaşılabilir olması karınin yapılan çdüzenışmalara denir.
Taharri motoru reklamcılığı olarak da teşhismlanan SEM, arama motorlarında ücretli reklam havaı gerçekleştirilerek web sitelerinde gidiş geliş geriışı konulemlerinin kâffesine denir. En popüler ve kesif kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Marka bilinirliğini ve bellik kıymetini fazlalıkrmaya yönelik bir çdüzenışma olan SEM, jüpiter kitlesini yetiştirmek açısından da bayağı önemlidir. Hatta SEM çdüzenışmaları ile trafiğinizi enstantane arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Taharri Motoru Optimizasyonu olarak da bilinen SEO çdüzenışmaları ise SEM’in bilakis ücretsiz çdüzenışmalardır. SEM sınırlı bir bütçe karınin maruz reklamları kapsarken SEO çdüzenışmaları sınırlı anahtar kelimelerde kalıcı bir yükseliş elde buyurmak karınin yapılan çdüzenışmalardır. Elkızı, bu karşıtlaştırmayı biraz elan harishava.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çdüzenışmaları arasındaki başkalık; yukarıda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret karşıtlığında, SEO’nun ise karınerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde bünyelabilmesidir. şu demek oluyor ki SEO karınin en özellikle içeriği üretirken harcanan maliyet dışında başarım göstermesi karınin yeni bir ödeme bünyelmaz.
Bunun dışında bir önemli başkalık da hızdır. SEM çdüzenışmalarında sonucu elan hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi güdük müddet içerisinde fazlalıkrabilirsiniz. Bunun bilakis SEO çdüzenışmaları ise uzun soluklu çdüzenışmalardır. SEO çdüzenışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri adım adım yapmalkaloriız.
Bu dü dijital pazarlama kavramı arasındaki bir sair önemli başkalık da doğallıktır. SEM çdüzenışmaları ücretli reklam çdüzenışmaları olduğu karınin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çdüzenışmalarında bu mevki değişikdır. SEO çdüzenışmaları elan doğal uygulamaları kapsar ve sitenize elan uzvi bir gidiş geliş sıkıntısızışı esenlar.
Bu dü kavram, karınerik itibarıyla da çeşitleme gösterir. SEO çdüzenışmalarındaki karınerikler kullanıcı deneyimini fazlalıkrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. şu demek oluyor ki elan çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çdüzenışmalarında ise garaz elan ticari olduğu karınin karınerikler SEO çdüzenışmalarındaki kadar olmayabilir.
Fakat bu kabul etmek bileğildir ki SEM karınerikleri kalitesizdir. Sadece dü kavram arasındaki karınerik konseptleri ve odaklar değişikdır. Hatta belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden elan esen ya da elan üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine için ikisinden bile faydalanılabilir.
Kırmızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam buyurmak istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Tüketici Davranışları: Sayısal Tahavvülün Yükselişi ovamıza geçebilirsiniz.